17 mar 2011

EQUIP ARTÍSTIC

Javier Villena

Supervisió Artística i Construcció de Màscares




La meva arribada al món del teatre va ser per casualitat, no tinc ni precedents familiars, ni vaig ser portat per una ardent devoció. Jo volia dibuixar, però al no haver places en un centre cultural de l'Hospitalet, "em col.locar" en les classes de teatre, vaig aguantar estoicament l'espera, fins que un dia se'm va creuar pel meu camí LA MASCARA, magistralment utilitzada per Manel Barceló. Aquí van acabar els meus dubtes .... em dedicaria en cos i ànima a aquest objecte tan captivador. Després van venir Comediants, La Cubana, El Tricicle, La Fura dels Baus, Ferruccio Soleri, Antonio Fava, Donato Sartori, Giorgio Strehler i finalment Els Joglars i el seu gran mestre Albert Boadella.


He dedicat aquests ja més de 25 anys a forma a infinitat d'alumnes en el moviment i construcció de la máscara. Sempre he pensat que a la màscara se l'ha de mirar de genolls.


"Xavier Villena és un autentic professional de la màscara que coneix perfectament el SEU llenguatge." (Albert Boadella)




Míriam Escurriola Peña



Actualment prepara com a directora la creació teatral "Calla" amb Relapsus-OnStage, com a direcció adjunta "El projecte dels bojos" de Marc Vilavella amb la Cia. La Barni i la codirecció cinematogràfica de "A_Tar" amb OnStage i Mamblonas Produccions.


En l’àmbit de màscara i Commedia dell’Arte ha treballat dirigida per Carlo Boso en “La nuit de Rois”, adaptació de la peça de Shakespeare amb la cia. Commedia de Babel (Festival Masque de Helsinki, Festival d’Aurillac a França i Festival Les Tréteaux Nomades a Paris; 2008)


Ha treballat com a actriu en la peça "Un terrós de sucre" (Cia. ODDF), "La fàbrica de la felicitat", de Jordi Faura per dirigida Abel Coll, en els Assaigs Oberts del Teatre Lliure dirigits per Mercè Vila ("La Paradise Band") i Ana Maestrojuán amb dramatúrgia de Manuela Lorente ( "Construint l'heroi positiu" ). També treballa dirigida per Boris Rotenstein ("Juliol de 1936, Barcelona"), Martí Torras ( "L'esvoranc" i "El Coronel Ocell" ), Ramon Simó ( "Atemptats contra la seva vida" ), Jordi Oriol ( "Sis oficinistes i un plor" ), Raquel Tomás ( "La mujer franquicia" ), Ana Maestrojuan ( "Nuestra Señora de las Nubes" ), Antonio Calvo ( "Bodas de Sangre" ) i Rafel Duran ( "La sang al coll del gat").


La seva faceta com a creadora i la seva vinculació amb el teatre de moviment l'han fet partícep de la creació de la Cia. Incívica ( "Cabaret Incívic" ), de "Wamba Va" de J. Pedrals, G. Altaió, E. Escofet i M. Sals i de diferents càpsules de creació de AreaTangent (“La realidad debería estar prohibida”, al Festival Temporada Alta). És fundadora de la Cia. Las Perras, on és creadora i intèrpret de "Peligro: prohibido el paso" i "Odio, odio bastante" (Premi Especial del Jurat a la Creació en la X Mostra de Teatre de Barcelona ). En televisió ha participat en les sit-com "Càsting", "Contactes Xtranys" i "Xtranys" per a la XTLV i en la sèrie "De moda" de TV3. També preara com a intèrpret el capítol pilot de la nova sèrie "Hostilke Takeover" amb Audiovisuales Avatar.


DOCÈNCIA

És artista col·laboradora en el programa MUS-E de la Fundació Yehudi Menuhin. A més, ha estat professora de Commedia dell'Arte a Aules i actualment dóna classes d'entrenament actoral, història del teatre, combat escènic, teatre-dansa i Commedia dell'Arte a l'Escola Memory. Ha impartit diversos workshops internacionals de màscara i moviment a Polònia, Portugal, Finlàndia, Alemanya i Itàlia. Professora convidada a la III edició de L’Escola de l’Espectador dedicada al Teatre Italià. Professora del Màster de Lideratge per a la Gestió Política 2010-2011, en la matèria de Tècniques Teatrals aplicades a la Comunicació, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).


FORMACIÓ ACADÈMICA

És llicenciada en Interpretació per l'Institut del Teatre de Barcelona i en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Àmplia la seva formació amb diferents laboratoris monogràfics (Balla Teatre amb Mercè Boronat, Dramaturgia actoral amb José Sanchis Sinisterra, Vers i moviment amb Joan Ollé i Andrés Corchero) i stages internacionals de Commedia dell'Arte amb Carlo Boso i Stefano Perocco i "Estudi sobre Ifigenia" amb Michel Azama.



Elisabet Sopesens



Actriu, pedagoga (titulada en Magisteri Musical per l'UB) i creadora.


Es forma en interpretació, veu, cant, dansa, cos a MEMORY i posteriorment a AULES i al COL·LEGI DEL TEATRE amb Marc Angelet, Elena Fortuny, Xavier Ariza, Miriam Escurriola, Ferran Ferré, Vanessa Segura, Cristina Genebat, Roger Julià, Jordi Arús i Xaro Campo entre altres. Formació de dansa, a destacar el claqué i hip hop. Workshop sobre el Mètode Daulte amb Sandra Monclús; Workshop d'interpretació davant de la cambracàmera amb Marc Martínez. Actualment en el curs de formació de ballarins de l’escola VARIUM dirigida per Anna Sánchez.


Treballa com a actriu fent una figuració al film "Serà que ningú no és perfecte" de Joaquim Oristrell amb producció de Diagonal TV, MediaPro, Pentragrama films amb l'agència Marta Flores.


Actualment treballa com a actriu en el projecte de creació teatal "Enderroc" del col·lectiu Transformas (estrenat el 2010 a Barcelona i en gira durant 2010 i 2011).


En teatre també participa en la peça "Pastorets Superestel" amb la companyia Memory i La Trepa, Teatre Regina (2004-2005); protagonitza "A_Tar" (Cia. Escarafalls-OnStage) inspirada en "Fando i Lis" de Fernando Arrabal i també la versió cinematogràfica produïda per OnStage i Mamblonas Produccions i codirigida per Míriam Escurriola i Carles Cardelús.


Actua també en diferents produccions de teatre de carrer (farses i teatre de màscara) sota la direcció de Míriam Escurriola; com a directora en "Káramelo" curtmetratge dirigit conjuntament amb Àgata Casanovas (inspirat en el personatge de còmic Little Nemo de Winsor McCay, 2006Como docent treballa com a professora de l'assignatura de combat escènic al recorregut Professional a l'escola MEMORY (2009-2010) i en centres com Ipse i Sadako (2007) i CEIP Pau Vila (2009-2010) a Barcelona.


També treballa com a artista col·laboradora en el programa MUS-E de la Fundació Yehudi Menuhin per apropar l'art a col·lectius amb risc d'exclusió social en diversos centres de primària de Catalunya. I com a ajudant i col·laboradora en un workshop de Commedia de ll'arte impartit per Miriam Escurriola a l'escola oficial d'art dramàtic d'Olsztyn (Polònia).




Èlia Corral


Es llicencià en Art Dramàtic a l'Institut del Teatre de Barcelona en l'especialitat d'interpretació, teatre musical.


Ha cursat estudis de cant a l'Escola de música d'Igualada, al Conservatori del Bruc de Barcelona fins al segon grau mig i al Taller de músics amb professors com M. Dolors Aldea, Àngels Sarroca, Xavi Garriga, Viv Manning y Laura Mejía.


També ha realitzat diversos cursos de reciclatge professional de: commedia dell'arte, mim, combat escènic amb el mestre Pawel Rouba, clown, teatre de creació, veu i dicció, teatre físic i dansa oriental.


Com actriu ha estat membre fundador de la Companyia Dei Furbi, amb qui ha realitzat diversos espectacles de creació col•lectiva, a l'estil de la commedia dell'arte Scherzo, Divertimento i Tocata i fuga.


També ha participat en les obres següents: L’amansiment de la fúria, de W. Shakespeare, Trifulkes de la Katalana Tribu, de Víctior Alexandre, Per molts anys, amb la companyia l’Oca Underground, La més forta d' August Strindberg i Les tres Bessones i Leonardo Da Vinci amb Roseland Musical, Traumnovela, Peso Zero i En pie, ambdues amb la companyia Artecreciente i El Projecte Alfa i Els Malvats de Biel Perelló, amb la comanyia Viuda de Iguana e hijos.


Com a cantant ha participat en els espectacles Anda jaleo jaleo i Venim d’un Silenci de la companyia Catorzedabril i és vocalista del grup musical Elia PiCas.



Jaime C. Segura



Diplomat en Interpretació per la Escuela Navarra de Teatro/Nafarroako Antzerki Eskola (ENT/NAE) a Pamplona l'any 2000.Va ser membre actiu del grup pamplonès Xahutondo Teatre amb els quals va actuar durant diversos anys aconseguint diversos premis en les Trobades de Teatre Jove.


En aquest mateix any es trasllada a Barcelona per prosseguir els seus estudis artístics llicenciant-se en Art Dramàtic, especialitat d'Interpretació Musical a l’ Institut del Teatre (Barcelona)a l'any 2005. Ha treballat amb directors com Ramón Vidal, Javier Pérez Eguaras, Mattias Poppe, Josu Mújika, Gemma Beltrán, Jaume Melendres, Miquel Górriz, Frederic Roda, Josep María Mestres i Carles Santos.


Ha participat en els curtmetratges “SVS: Servicio voluntario de secuestros” del director mexicà Rafael Jiménez i “Pepita Chan” del navarrès Miguel Campion. En el muntatge “El col·laborador” de la catalana Manuela Lorente va exercir, a part d'actor, com a ajudant de direcció a l'octubre de 2008 en el Teatre Tantarantana (Barcelona). Al desembre de 2009 es va estrenar a Zizur Mayor (Navarra) la seva primera obra com a autor, “El Ojo de la Banshee Tuerta”. Recentment s'ha estrenat la seva segona obra com dramaturg dins de l'Espai de Creació Tísner amb l'obra “Calla!”.


En 2010 s'estrenaran dos llargmetratges que ha rodat amb el director Salomón Shang, “La llegenda de l’Innombrable” i “El asesino a sueldo”.


Actualment està rodant la seva tercera pel·lícula amb el director Salomón Shang, titulada "Al Uruguay".



Lluís Parera


Lluís Parera Baeza neix a Premià de Mar el 10 de febrer del 1982. Comença els seus estudis d’interpretació a l’escola “La Riereta” de Barcelona als 16 anys i als 18 anys ingressa a l’Institut del teatre de la Diputació de Barcelona on es llicencia en Art Dramàtic en l’especialitat d’interpretació.


Ha treballat amb directors com Josep Maria Mestres al musical “Candide” de Leonard Bernstein, amb Carles Santos a l’espectacle de creació “Pentagrama o esperma” o amb Manuela Lorente a “Órdago” o “Hamstertown”.


Va formar part, durant dos anys, de la companyia Entresòl produccions amb els espectacles infantils “Històries d’un arbre mil.lenari”, “Igrígor: la terra s’escalfa” i “El riu ja no riu”.


Actualment, forma part de la companyia Bohemia’s produccions amb l’obra infantil “El viatge d’en Pelicà” de Cristina Raventós. Té experiència en el camp de la pedagogia teatral tant amb actors com amb cantants d’òpera i a format part de l’equip pedagògic, com a professor d’interpretació, de varis Stage d’interpretació per a cantants lírics a Sant Cugat i a Nantes, França.



Berta Errando



Berta Errando neix a Barcelona i s'inicia en el món de l'espectacle amb la dansa als 5 anys. Més tard descobreix l'art dramàtic fent diferents cursos de teatre per a joves fins que el 1995 comença els seus estudis superiors a l'Escola Superior d'Art Dramàtic (Institut del Teatre) de Barcelona obtenint una beca Erasmus a 1999 per estudiar a Rose Bruford College, Londres.

Es llicencia el 2000 i funda la companyia teatral Vacuum Activity a Londres amb la qual crea cinc espectacles participant a The British Visual Theater Festival i The Stroke Newington Festival.

El 2003 torna a Barcelona i treballa per Televisió de Catalunya i el Teatre Nacional de Catalunya a "La Filla del Mar" d'Àngel Guimerà dirigit per JM Mestres.

Entre el 2004 i el 2005 passa temporades a Milà treballant en els muntatges de "Le Baccanti" d'Eurípides i "Le Rane" d'Aristòfanes, ambdós dirigits per Luca Ronconi i produïts pel piccolo Teatro di Milano. També participa en l'espectacle de creació "Homenatge" dirigit per simone Toni i produït per l'Orchestra Internazionale d'Italia.


El 2006 funda la companyia Melanina Teatre i participa en el Mono Festival'60, Castelldefels, estrena "Deliris", un espectacle en solitari escrit per ella mateixa, amb el qual farà una petita gira.


El 2007 participa en Femení Touche, Londres, festival organitzat per artistes femenines, amb un espectacle de teatre breu anomenat "Blue Peaches", escrit per Joan Tarrats i dirigit per ella mateixa. Actualment, l'espectacle està en moviment.


Des de fa 4 anys treballa en el programa de televisió infantil "Club Súper 3" dirigit per Dani Ventura i produït per Televisió de Catalunya.


El 2009 co-protagonitza l'obra "Camp de Batalla", sobre la guerra de Bòsnia, de Matei Visniec, dirigida per Juan Carlos Martel i produïda per la Facturia Escènica Internacional. A l'abril guanya el 1r certamen de Textos Teatrals Vila de Gràcia amb la seva obra "Xàndal" que produïda per Melanina Teatre s'estrena a Terrassa i està en la temporada de tardor de la Nau Ivanov, Barcelona.





José J. Domínguez


Estudis d’interpretació i cant a l’escola AULES amb Marc Angelet, Elena Fortuny, Xavier Ariza, Cristina Genebat, Roger Julià, Míriam Escurriola, Laia Martí i Marc Martínez entre d’altres; Estudis d’interpretació a l’escola El Clot (Valencia); Estudis de solfeig i guitarra a Kasmont’s Music (Valencia); Estudis d’art dramàtic a l’escola de Pablo Corral (València); Màster de 180 hores amb el MÈTODE STANINLAVSKY al Teatre Nacional de Minsk (Bielorrusia) amb Teatrorojo; Workshop sobre el Mètode Daulte amb Sandra Monclús; Workshop d’actuació davant la càmara amb Marc Martínez; Workshop de dicció castellana amb Maria Jesús Andany.


Treballa com a actor a la sèrie “PELOTAS” (TVE) dirigida per José Corbacho i Juan Cruz; a l’obra de teatre “Black Box” (caixa negra)- del projecte JK052 amb dramatúrgia i direcció de Marc Angelet (http://projectejk052.wordpress.com), “A_tar” dirigida per Míriam Escurriola, representada en el teatre Santboiài en el “Espai escènic “Tisner” (http://aspavientosteatro.blogspot.com); actor en els curtmetratges “Allí nadie se halla” i “El último pétalo” d’Albert Evangelio i David Linuesa (Valencia); col·labora com a actor eventual amb ACTUA PRODUCCIONS i l’empresa HITMA; Publicitat per la televisió alemanya EMPFANGSHALLE. Corbinian Böhm & Michael Gruber.


Ha posat la veu a l´anunci “Las muñecas de famosa”.

Cantant en el disc “Historia de la Música” patrocinat pel diari Levante.

Desenvolupa l’activitat professional treballant com a profesor eventual de màscara neutra a l’escola de teatre musical MEMORY (Barcelona). També treballa com a docent de teatre a centres cívics com a Cotxeres Borrell i com artista col·laborador al programa MUS-I de la Fundació Yehudi Menuhin per apropar l'art a col·lectius de nens amb el risc d'exclusió social.


Compositor, guitarrista, letrista, editor i productor del grup de Pop Rock “Huellas”.


Actualment treballa en la segona maqueta del seu grup en solitari “Burbujas” amb Eric De Wit.





Estel Ferrer Casado

Cap de Producció


Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (especialitat d’escultura) i ha estudiat escenografia i disseny de vestuari teatral a la National Academy of Arts de Sofia.


Es relaciona amb el món del teatre des de petita a la seva ciutat i decideix unir aquests dos interessos de forma professional: el teatre i les arts plàstiques. Així comença a fer escenografies i vestuari teatral en diversos muntatges.


En entrar a treballar en companyies professionals salta a la part organitzativa i de producció dels projectes i en aquest àmbit ha estat ajudant de producció, d’escenografia i vestuari d’El projecte Alfa, de Biel Perelló (Companyia Viuda de Iguana e hijos) i amb la mateixa companyia i autor ha participat en Els malvats fent de productora, escenògrafa i dissenyadora de vestuari.


Ha esta ajudant de producció de L’amansiment de la fúria de William Shakespeare (Companyia Parking Shakespeare) i ajudant de direcció de La comèdia dels errors, també de William Sahkespeare i amb la mateixa companyia.


Ha estat ajudant de direcció de Miquel Àngel Ripeu en una residència al Mercat de les Flors per crear un espectacle de teatre-dansa basat en Salomé, d’Oscar Wilde.


Gimena González-Busch Disseny de Vestuari Estudia Belles Arts a l'Institut Universitari d'Art de Buenos on s'epecialitza en Escenografia. Posteriorment es trasllada a Barcelona i amplia la seva formació a l'Escola Llotja, interessant-se pel disseny i l'estampació tèxtil. S'introdueix en el món del teatre com a sastressa i ajudant de vestuari, treballant amb diversos directors com Calixto Bieito, Josep Maria Pou, Javier Daulte i Xavier Alberti entre d'altres. Després de realitzar un curs de disseny de vestuari en la Saint Martins School de Londres comença a col.laborar en diversos projectes com figurinista i estilista. Ha treballat en col·laboració amb alumnes de l'Institut del Teatre i de l'ESCAC, combinant el món del teatre amb el cinema, la publicitat i el disseny.



Marc Oller

Ajudant de Producció


Actor i cantant barceloní nascut l’agost de 1992. Des dels 7 anys es va introduir al món del teatre en tallers extraescolars.


Amb 10 anys va començar a rebre classes d’interpretació, cant, dansa jazz i claqué a l’Escola Memory, on encara segueix formant-se. A la mateixa escola també s’ha introduït en altres disciplines més concretes dins el cant, la dansa i la interpretació: Voice-Craft, solfeig, dansa africana, Hip-Hop, dansa contemporània, direcció escènica, Clown, Commedia dell’Arte i teatre-dansa; amb Míriam Escurriola, les dues últimes.


Ha rebut classes d’interpretació amb Marc Vilavella, Míriam Escurriola, Mariona Blanch, Albert Alemany, Miquel Àngel Ripeu, etc.; de cant amb Xavier Torras, Òscar Mas, Carmen Sánchez, Mariona Castillo, Óscar Martínez, Ruth Camps, etc.; i de dansa amb Paca Portillo, Bealia Guerra, Susie Kellerman, Karol Swidzinski, Agnès Padrós, etc.


Actualment, també s’està formant a l’Estudi Nancy Tuñón, on rep classes d’interpretació, cos, veu i dicció; i amb l’escola Eòlia fa pràctiques de doblatge.


Des del 2005 treballa al Club Súper 3 (programa infantil de TV3) com a cantant i ballarí, membre del grup SP3 (http://www.super3.cat/sp3/): ha participat en els diferents espectacles realitzats, actuant a les Festes dels Súpers i arreu de Catalunya, ha gravat diversos videoclips i algunes cançons per al CD “ Anem a veure món”: cançó “Els meus amics” (veu solista).





Claudio Perrone

Fotografia

http://claudioperrone.blogspot.es/ Anna Escurriola Disseny Gràfic http://www.annaescurriola.es/ Llicenciada en Belles Arts, especialitat de disseny gràfic i imatge, per la Universitat de Barcelona. Amplia la seva formació estudiant disseny i programació web, animació 2D i modelatge 3D. Fins a l'octubre de 2010 i durant 4 anys, integrant de l'equip de grafistes de la Xarxa de Televisions Locals de Catalunya, els 2 últims anys com a màxima responsable. Treballa en col·laboració amb els estudis Raiz de dos i Malaviart i amb les productores Miniature i De Armas Films. A principis de 2010 crea el segell gràfic "Ball Bug". I recentment, llança el projecte de creació "Little yellow bird". A més de la seva experiència professional com a dissenyadora gràfica, dissenyadora web i motiongrapher, també treballa impartint formació d'aquestes tres matèries per Campuscine.org. I en vies de realitzar també formació de motion graphic per la Cámara de Comercio de Cantabria. Inicia aquest 2011 posant en marxa l'estudi-productora Kilogram Box.

Albert Cabero Nascut el 1986, estudia llenguatge musical amb Montserrat Olaya i a l’Escola de música de Gràcia on cursa també estudis de violí amb Sergi Mauro.

Des de 2008 s’inica en els estudis de cant amb Meritxell Olaya i de direcció coral participant en cursos amb Daniel Antolí, Manuel Cabero, Pere-Lluís Biosca, Xavier Sans, Jordi Lluch i Mireia Barrera.


Actualment es membre del cor ARSinNOVA dirigit per Pere-Lluís Biosca i del Cor de cambra Foné dirigit per Gorka Sierra. També com a cantant ha participat en produccions d’altres cors de prestigi com el Cor Madrigal o Cor Lieder Càmera.

.

No hay comentarios:

Publicar un comentario